Connect with us

Fiyatları

Almanya’da işten çıkarma dalgası sürüyor

Güçlü ekonomik şartlar, birçok esere yönelik süren zayıf talep ve Çin’den gelen şiddetli rekabet Alman şirketleri yine yapılanmaya iterek, işe alımları dondurmaya yahut işten çıkarmaya zorluyor.

Published

on

Azalan karlarını işten çıkarmalarla istikrara kavuşturmaya çalışan Alman şirketlerden arka arda gelen “işten çıkarma” yahut “yeni alımlara orta verme” haberleri, Almanlar ortasında kaygı yaratıyor.

Covid-19 sonrası iktisatta yaşanan zorluklara bağlı olarak artan maliyet ve düşen karlılıkla gayret etmek için büyük çaplı işten çıkarmaya giden şirketler ortasında, Alman iktisadının büyük şirketleri Volkswagen, Thyssenkrupp, DHL, Commerzbank, Deutsche Bank, Audi, Deutsche Bahn ve Siemens’in de bulunması dikkati çekiyor.

Alman iktisadı bölgedeki öteki ülkelere oranla daha büyük bir rol oynayan imalat kesimindeki kalıcı zayıflık nedeniyle kırılganlığını koruyor.

Yapısal sıkıntıların da ekonomiyi frenlediği Almanya’da, bir vakitler epeyce başarılı olan “ucuz güç ve orta malı ithal et, işle ve yüksek kaliteye sahip ‘Made in Germany’ olarak kıymetli formda ihraç et” kapsamındaki iş modeli artık kâfi olmuyor.

Avrupa’nın en büyük iktisadı olan Almanya’nın bel kemiğini oluşturan şirketler, artan güç fiyatları ve ihracata bağımlı Almanya iktisadında özel bir sorun olan dış talepteki düşüşe bağlı sert makroekonomik rüzgarlarla gayret etmekte zorlanırken, ülke iki yıl arka arda gerilemeden sonra bu yıl da zayıf ekonomik büyüme ortamına hazırlanıyor.

Otomotiv kesiminde istihdam kayıpları

Köln İktisat Araştırmaları Enstitüsü’nün (IW Köln) araştırmasına nazaran, Alman şirketlerinin yalnızca yüzde 17’si bu yıl daha fazla çalışanı işe almayı planlarken, yüzde 38’i istihdamı azaltmayı kıymetlendiriyor.

Sanayi şirketlerinin yüzde 44’ü istihdamı azaltmak isterken, yalnızca yüzde 14’ü yeni çalışan almayı planlıyor.

Öte yandan, Prognos Enstitüsü’nün Alman Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA) ismine yaptığı araştırmaya nazaran, ülkede mevcut eğilimin devam etmesi halinde otomotiv sanayisinde 2035’e kadar 140 bin iş kaybı yaşanacak. Otomotiv kesiminde 2019-2023 yılları ortasında 46 bin iş kaybı yaşandı.

Almanya’da otomotiv, sanayi ve mühendislik, teknoloji, telekomünikasyon, finans ve öbür bölümlerdeki işten çıkarma kararlarına her gün yenileri ekleniyor.

Buna son olarak, Alman mühendislik şirketi Siemens’in 2027’ye kadar başta otomasyon alanında olmak üzere 6 binden fazla kişiyi işten çıkarma kararı eklendi.

Yaklaşık son 6 aydır işten çıkarma kararı alan şirketler

Geçen yılın son çeyreğinden itibaren işten çıkarma kararları alan büyük çaplı Avrupalı şirketler şu biçimde:

Alman araba üreticisi Volkswagen Kümesinin lüks araba markası Audi, 17 Mart’ta 2029’a kadar Almanya’da 7 bin 500 civarında kişinin işten çıkarılacağını duyurdu.

Audi’nin ana şirketi Volkswagen de Aralık 2024’te 35 bin kişinin işten çıkarılmasını içeren bir maliyet düşürme programı başlatmıştı. Alman basınına nazaran Volkswagen, bu yıl sonuna kadar Cariad yazılım kısmında 1600 işçisi işten çıkarmayı planlıyor.

Volkswagen Kümesinin başka lüks markası Porsche ise 3 bin 900 kişiyi işten çıkarmayı planlarken, 2025’in ikinci yarısında sendikalarla daha fazla işten çıkarma için müzakerelere başlayacağını duyurdu.

Alman çelik üreticisi ve teknoloji firması ThyssenKrupp’tan 25 Kasım’da yapılan açıklamada, çelik ünitesinde 2030’a kadar 5 bin kişinin işten çıkarılmasının planlandığı bildirildi. Şirket, buna ek olarak ticari faaliyetlerin satışı yahut dış hizmet sağlayıcılara bölümü yoluyla 6 bin kişinin daha işten çıkarılmasının planlandığını açıkladı.

ThyssenKrupp, 6 Mart’ta da global otomotiv sanayisindeki daima kuvvetli piyasa şartlarına atıfta bulunarak, işe alımları donduracaklarını ve otomotiv kısmında 1800 kişiyi işten çıkarmayı planlandığını açıkladı.

Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, 5 Kasım’da araba üreticilerinden zayıf talep nedeniyle yine yapılanmaya giderek, 2 bin 800’ü Almanya’da olmak üzere Avrupa’da toplam 4 bin 700 kişiyi işten çıkaracağını duyurmuştu.

Alman menşeli lastik ve araba modülleri üreticisi Continental, 18 Şubat’ta 2026 sonuna kadar araştırma ve geliştirme kısmında 3 bin kişiyi işten çıkarma kararı aldı.

Otomotiv bölümünün kıymetli tedarikçilerinden Bosch, 23 Kasım 2024’te, otomotiv ünitesinde 3 bin 800’ü Almanya’da olmak üzere, dünya genelinde 5 bin 500 kişiyi işten çıkaracağını, ayrıyeten üretim tesislerinde kısa mesaiye gidileceğini bildirdi.

Diğer Alman araba üreticileri de şimdiye kadar işten çıkarmalar konusunda temkinli kalırken, kasım ayında Mercedes-Benz, önümüzdeki yıllarda yıllık maliyetleri birkaç milyar avro azaltmayı planladığını açıkladı. Şirket iş gücünü azaltmanın da bu stratejinin bir kesimi olduğuna işaret etti.

Almanya’nın ikinci büyük bankası Commerzbank da 13 Şubat’ta 2028’e kadar çoğunluğu Almanya’da olmak üzere 3 bin 900 kişinin işine son vereceğini duyurdu. Alman spor giysi üreticisi Puma 12 Mart’ta maliyet azaltma programı çerçevesinde dünya çapında 500 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı.

Alman biyoteknoloji firması BioNTech, 10 Mart’ta 2027’ye kadar 950 ila 1350 tam vakitli durumda kesintiye gitmeyi planladığını duyurdu.

Alman Posta Yönetimi’nin (Deutsche Post) iştiraki DHL, 6 Mart 2025’te karındaki düşüşün akabinde tasarruf etmek için Almanya’da bu yıl yaklaşık 8 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını açıkladı.

Deutsche Bank da geçen yıl maliyetleri düşürmek için 3 bin 500 takviye çalışanını işten çıkarmasının akabinde, 20 Mart’ta bu yıl 2 bin kişinin işine son verme kararı aldı.

Kaynak: Haber7

Fiyatları

Suriye’den Türkiye’ye davet var: Gelin siz işletin

Ticaret Bakanı Bolat’ın Suriye temasları sırasında önemli yatırım davetleri geldi. Suriye yönetimi, “Devlete ait önemli fabrikalarımız var, bunları siz işletin. Türkiye’nin desteğine ihtiyacımız var” dedi

Published

on

By

Esed rejiminin son bulmasıyla özgürlüğüne kavuşan Suriye ve Türkiye’nin ekonomik ilişkileri her geçen gün ivme kazanıyor. Suriye’nin başkenti Şam’da gerçekleştirdiği temaslarını tamamlayan Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve beraberindeki heyet, Türkiye’ye eli dolu döndü.

Suriyeli yetkililer, başta ticaretin artması olmak üzere, ortak yatırımlar, altyapının iyileştirilmesi, enerji, ulaştırma, kara ve deniz yollarından demir yollarına varıncaya kadar her alanda Türkiye ile işbirliği yapmak istediğini ve Türkiye’nin yönlendirmesi ve desteğini beklediğini bildirdi.

Ülkede halen atıl durumda olan devlete ait fabrikaların Türk iş insanları tarafından işletilmesi çağrısı ise yankı uyandırdı. Bakan Bolat, “Yatırımların teşviki ve korunması, çifte vergilendirmenin önlenmesi, bankacılık işbirliği, ülkede Türk bankalarının açılması, Ro-Ro seferlerinin başlaması, gümrüklerdeki gecikmelerin ortadan kaldırılması gibi konularda çok hızlı şekilde yol alacağız” diye konuştu.

ATIL YATIRIMLAR FIRSATI

Görüşmeler kapsamında, ticaret ve kısa-orta vadeli yatırımların öncelikli konular olarak öne çıktığını söyleyen DEİK Başkanı Nail Olpak, “Suriye’nin yeniden ayağı kalkması ve bu süreçte ikili ticaretimiz ile ilgili olarak kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecekler gündemimizi oluşturdu. Kısa vadede yapılabilecek önemli konulardan biri Suriye’deki atıl bazı yatırımların yeniden devreye alınması ve veya Türkiye’de atıl olup oraya hızla taşınması mümkün olacak yatırımlara odaklanmak olacak. Orta ve uzun vadede ise alt yapı yatırımları gündemimizde olacak” dedi. Suriye’de günlük ticaretin devam ettiğini söyleyen Olpak, “Suriye’nin günlük ihtiyacının karşılanması için gıda vb. sektörler ön planda. Önemli bir konu da acil enerji ihtiyacının karşılanması. Bu bir süreç ve kademeli olarak ihtiyaca ve yapılabileceklere göre yönetilecek” dedi.

60 CİVARINDA FABRİKA VAR

Türkiye başta inşaat ve enerji olmak üzere birçok konuda Suriye’de aktif rol oynamaya hazırlanıyor. Hemen her sektörde ülkeye yönelik çalışmalar ve temaslar hız kazanmış durumda. Ticari aktivitelerde de ciddi bir tırmanış yaşanıyor. Ülkede yönetim süreçlerinin oturmasıyla birlikte Türkiye’nin ekonomik aktivitelerinin daha da hızlanması bekleniyor. ASKON Başkanı Orhan Arslan, “Ülkede hayata geçirilecek yeni oluşumu bizimle dizayn etmek istiyorlar. Özellikle gümrük vergileri konusunda Türkiye’ye avantaj sağlayacakları taahhüdünde bulundular” dedi.

İlk etapta enerji ve inşaat sektöründe adım atmak gerektiğini söyleyen Arslan, “Halen günde 4 saat elektrik veriliyor. Bu ortamda sanayi tesislerinin verimli çalışması söz konusu olamaz. Enerji konusunda yapılacak yatırımlarda ülkemize çok iş düşüyor” diye konuştu. Devletin sahip olduğu 60 civarındaki fabrikanın Türkiye’nin işletmesini teklif ettiklerini söyleyen Arslan, “Bunların hepsi çok önemli ve zamanla belli olacak konular” ifadelerini kullandı.

KONFEKSİYON VE DERİ

Özellikle hazır giyim, deri, ayakkabı, triko gibi emek yoğun sektörlerde büyük fırsatlar bulunduğunu söyleyen GAİB Başkanı Fikret Kileci ise, “Ziyaretimiz sırasında bize çok ciddi bir teveccüh gösterdiler. Suriye ülkemiz için çok önemli bir ekonomik partner olacak. Bu ülkeden hiçbir şekilde elimizi çekmememiz gerekiyor” şeklinde konuştu. Bankacılık sisteminin oturmasıyla birlikte daha somut adımların görüleceğini dile getiren Kileci, şunları kaydetti: “İlk etapta sanayi sektöründen ziyade emek yoğun işlerle ilgili hızlıca adım atılabilir.”

HER ALANDA İŞBİRLİĞİ BEKLİYORLAR

Suriye ile kapsamlı bir Ekonomik Ortaklık Anlaşması müzakere etmek istediğimizi ifade ettiklerini söyleyen Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Yatırımların Teşviki ve Korunması Anlaşması’nı yeniden müzakere etme konusunda iki taraf arasında görüş birliği vardı. Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi Anlaşması’nı müzakere etme konusunda da hazır olduğumuzu karşılıklı beyan ettik. Hükümet yetkilileri ticaretin artması, ortak yatırımlar, altyapının iyileştirilmesi, enerjiden ulaştırmaya, kara ve deniz yollarından demir yollarına varıncaya kadar her alanda Türkiye ile işbirliği yapmak istediklerini ifade ettiler” dedi.

KAYNAK: SABAH GAZETESİ

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ’19 Nisan’ uyarısı! Seyahat yapacaklar dikkat

İstanbul’da, 19 Nisan günü sabah saatlerinde tesirli olması beklenen sis nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kimi uçuşlarda gecikmeler yaşanabileceği duyuruldu.

Published

on

By

Sabiha Gökçen Havalimanı meydan otoritesi Havaalanı İşletme ve Havacılık Sanayileri A.Ş.(HEAŞ) tarafından, İstanbul’da 19 Nisan sabahı tesirli olması beklenen sis ile ilgili açıklama yapıldı.

“BEKLENEN SİS HADİSESİ NEDENİYLE, UÇUŞLARDA GECİKMELER MEYDANA GELEBİLECEKTİR

Açıklamada, “19.04.2025 tarihinde, İstanbul Sabiha Gökçen Milletlerarası Havalimanı’nda beklenen sis hadisesi nedeniyle, sabah saatlerindeki uçuşlarda gecikmeler meydana gelebilecektir. Tüm yolcuların uçuşları ile ilgili son durumu, ilgili havayolunun internet siteleri ve davet merkezlerinden takip etmesi tavsiye edilmektedir” sözlerine yer verildi. 

 

KAYNAK: DHA

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

Çin’de birinci 3 ayda bütçe gelirleri azaldı, harcamalar arttı

Çin’de merkezi ve lokal idare bütçe gelirleri, bu yılın birinci 3 ayında geçen yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 1,1 azalırken, bütçe harcamaları yüzde 4,2 artış gösterdi.

Published

on

By

Maliye Bakanlığından yapılan açıklamaya nazaran, merkezi ve lokal idarelerin bütçe gelirleri toplamı, Ocak-Mart 2025 periyodunda yıllık bazda yüzde 1,1 azalarak 6,01 trilyon yuan (yaklaşık 820 milyar dolar) oldu.

Bu periyotta bütçe harcamaları ise yüzde 4,2 artışla 7,28 trilyon yuana (yaklaşık 1 trilyon dolar) çıktı. Yılın birinci 3 ayında bütçe açığı 180 milyar dolara yaklaştı. Çin’de merkezi ve mahallî idare bütçe gelirleri 2024’te 21,97 trilyon yuan (yaklaşık 3,05 trilyon dolar), bütçe harcamaları ise 28,46 trilyon yuan (yaklaşık 3,93 trilyon dolar) olmuştu.

Hükümet, bu yıl bütçe açığının Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’ya oranı amacını yüzde 3’ten yüzde 4’e çıkararak büyümeyi teşvik edici siyasetler için bütçe harcamalarını artırma niyetini ortaya koymuştu.

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Trending

jackbom sex hikaye