Connect with us

Fiyatları

TSK’ya stratejik görev! Almanya ve İspanya dışında sadece Türkiye’de var

‘Koca Yusuf’ olarak bilinen dünyanın en büyük askeri kargo uçaklarından A400M’in sistemlerinin son versiyona yükseltilmesini kapsayan ‘retrofit’ faaliyetleri, İspanya ve Almanya’daki Airbus tesisleri dışında sadece Türkiye’de yapılıyor.

Published

on

TSK’ya stratejik görev! Almanya ve İspanya dışında sadece Türkiye’de var

Dev nakliye uçakları A400M’lerin retrofit faaliyetlerinin gerçekleştirildiği Kayseri’deki 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü, kapılarını açtı.

Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) taktik ve ulaştırma kabiliyetlerini artırılmasında stratejik öneme sahip olan ve “Koca Yusuf” olarak da adlandırılan A400M uçaklarının hafif ve ağır bakımları, Milli Savunma Bakanlığı (MSB) Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü bağlısı 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde gerçekleştiriliyor.

A400M’lerin hafif ve ağır bakımlarının yanı sıra “retrofit” olarak adlandırılan son versiyona yükseltme işlemleri de üretici firma Airbus’ın İspanya ve Almanya’daki tesisleri dışında sadece Kayseri’deki 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü’nde yürütülüyor.

Retrofit işlemlerini tamamlayan uçaklar, paraşütçü kapısından eş zamanlı atlayabilme, alçak irtifada oto pilotla uçabilme, kargo bölümündeki depo kapasitesinin artırılması ve tavan vincinin maksimum kapasitede kullanılması gibi önemli imkanlara erişiyor.

“TSK’NIN HARP KABİLİYETİ ARTIRILDI”

2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü Uçak Fabrika Seviyesi Bakım Hizmetleri (FASBAT) Üretim Planlama Kontrol Amiri, A400M uçaklarının, faydalı yük taşıma ve uzun menzil uçuş kabiliyetiyle stratejik anlamda taşımacılık yapabildiğini anlattı.

Tedarik edilen 10 uçaktan sonuncusunun 30 Mart 2022’de Hava Kuvvetleri envanterine girmesiyle Türkiye’nin, filosunu tamamlayan ilk ülke olduğu bilgisini veren Üretim Planlama Kontrol Amiri, “A400M uçağı, TSK envanterinde bulunan C-130 ve C-160 uçaklarına nazaran daha fazla faydalı yük taşıma kapasitesine sahip ve daha uzun menzilde uçuş gerçekleştirebilmektedir. Böylelikle, TSK’nın harp kabiliyeti artırılmıştır.” dedi.

Üretim Planlama Kontrol Amiri, uçakların kullanımının devam edebilmesi için periyodik bakımlarının yapılmasının gerekliliğine dikkati çekerek, “Bu kapsamda, halk arasında hafif ve ağır, literatürde ise CL ve CH bakım olarak nitelendirilen tüm bakımlar, MSB Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü bağlısı 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir.” diye konuştu.

Bakım süreçlerinin yanı sıra “retrofit” olarak nitelendirilen, uçakların son versiyona yükseltilme işlemlerinin de yine 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü’nce yapıldığını aktaran Üretim Planlama Kontrol Amiri, “Bu faaliyeti Airbus dışında yapabilen tek ülke Türkiye’dir. Bu faaliyetin yürütüldüğü Sevilla, Getafe ve Münih’teki bakım merkezleri, Airbus çatısı altındadır.” ifadesini kullandı.

” 9 UÇAĞIMIZIN SON VERSİYONA YÜKSELTME İŞLEMLERİ YAPILMAKTA”

Üretim Planlama Kontrol Amiri, “CL” bakımların 2 yılda bir gerçekleştirilen hafif bakımlar olduğunu bildirerek, bu bakımların 12’nci Hava Ulaştırma Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığınca başarıyla icra edildiğini anlattı.

“CH” bakımların ise 6 yılda bir gerçekleştirilen ağır bakımlar olduğunu dile getiren Üretim Planlama Kontrol Amiri, “Bu bakımları, 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü olarak Airbus firması dışında gerçekleştirebilen ilk bakım merkeziyiz. Şu an, 7’nci uçağımızın ağır bakım faaliyetleri devam etmektedir.” dedi.

Retrofit faaliyetleriyle uçağa ne gibi işlemler yapıldığı ve hangi yeteneklerin kazandırıldığı hakkında da bilgi veren Üretim Planlama Kontrol Amiri, şu şekilde konuştu:

“Retrofit projesi kapsamında Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan 9 uçağımızın son versiyona yükseltme işlemleri yapılmaktadır. Retrofit projesinin 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü’nde yapılmasıyla, uluslararası havacılık alanında ismimizi duyurmak ve dünya üzerinde bu işlemleri gerçekleştirebilen 4 bakım merkezinden biri olarak diğer ülke uçaklarının bakım ve retrofit faaliyetlerini yapmayı amaçlamaktayız.”

RETROFİT, 4 AŞAMADAN OLUŞUYOR

Üretim Planlama Kontrol Amiri, retrofit projesinin, “söküm”, “uygulama”, “yazılım yükleme ve montaj” ile “test” olmak üzere 4 aşamadan oluştuğu bilgisini vererek, “Retrofit projesi sonrasında uçağımız, paraşütçü kapısından eş zamanlı atlayabilme, alçak irtifada oto pilotla uçabilme, kargo bölümündeki depo kapasitesinin artırılması ve tavan vincinin maksimum kapasitede kullanılması imkanlarına erişmektedir. 2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü hangarlarımızda yürütülen tüm faaliyetlerimizde Avrupa askeri havacılık standardı olan ‘EMAR-145’ standartlarında işlemlerimizi gerçekleştirmekteyiz.” değerlendirmesinde bulundu.

2’nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü’nün 2026’da 100’üncü yılını kutlayacağını kaydeden Üretim Planlama Kontrol Amiri, TSK’nın seçkin bir fabrikası olmanın ve kendisine verilen tüm görevlerini layıkıyla yerine getirmenin onuru ve gururu içerisinde olduklarını da sözlerine ekledi.

“KOCA YUSUF”LARIN KATILDIĞI ÖNEMLİ GÖREVLER

TSK’nın kabiliyetlerinin artırılmasında önemli bir yere sahip olan A400m’ler, envantere girdiği tarihten itibaren önemli görevlerde yer aldı.

A400M’ler, Kovid 19 salgınının başladığı günlerde Çin’e gönderilerek, başta Türk vatandaşları olmak üzere bazı yabancı ülke vatandaşlarının Türkiye’ye tahliyesinde kullanıldı.

Taliban’ın Afganistan’ın başkenti Kabil’de kontrolü sağlamasının ardından, Türkiye’ye dönmek için başvuruda bulunan Türk vatandaşlarının tahliyesi için yine A400M’ler görevdeydi.

“Uçan Kale”, Türk vatandaşlarının Kabil’den Pakistan’a tahliyesini gerçekleştirerek önemli bir görevi daha yerine getirdi.

Türkiye Cumhuriyeti, tarihindeki en büyük felaketlerinden birini, 6 Şubat 2023’te 11 ili etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremlerde yaşadı.

TSK’nın, Kahramanmaraş merkezli depremlerin etkilediği bölgeye yönelik oluşturduğu “hava yardım koridoru” kapsamında A400M’lerle yardım malzemesi ile arama kurtarma ve sağlık ekibi taşındı.

A400M’lere, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırılarından etkilenen hastaların tahliyesi için de görev verildi. Gerçekleştirilen seferlerle Türkiye’ye getirilen hastalar, çeşitli hastanelerde tedavi altına alındı.

Bu yönüyle A400M’ler, sadece askeri anlamda değil, Türkiye’nin mazlumlara ulaşan eli olarak da önemli görevleri başarıyla icra etti.

Kaynak: Haber7

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fiyatları

Suriye’den Türkiye’ye davet var: Gelin siz işletin

Ticaret Bakanı Bolat’ın Suriye temasları sırasında önemli yatırım davetleri geldi. Suriye yönetimi, “Devlete ait önemli fabrikalarımız var, bunları siz işletin. Türkiye’nin desteğine ihtiyacımız var” dedi

Published

on

By

Esed rejiminin son bulmasıyla özgürlüğüne kavuşan Suriye ve Türkiye’nin ekonomik ilişkileri her geçen gün ivme kazanıyor. Suriye’nin başkenti Şam’da gerçekleştirdiği temaslarını tamamlayan Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve beraberindeki heyet, Türkiye’ye eli dolu döndü.

Suriyeli yetkililer, başta ticaretin artması olmak üzere, ortak yatırımlar, altyapının iyileştirilmesi, enerji, ulaştırma, kara ve deniz yollarından demir yollarına varıncaya kadar her alanda Türkiye ile işbirliği yapmak istediğini ve Türkiye’nin yönlendirmesi ve desteğini beklediğini bildirdi.

Ülkede halen atıl durumda olan devlete ait fabrikaların Türk iş insanları tarafından işletilmesi çağrısı ise yankı uyandırdı. Bakan Bolat, “Yatırımların teşviki ve korunması, çifte vergilendirmenin önlenmesi, bankacılık işbirliği, ülkede Türk bankalarının açılması, Ro-Ro seferlerinin başlaması, gümrüklerdeki gecikmelerin ortadan kaldırılması gibi konularda çok hızlı şekilde yol alacağız” diye konuştu.

ATIL YATIRIMLAR FIRSATI

Görüşmeler kapsamında, ticaret ve kısa-orta vadeli yatırımların öncelikli konular olarak öne çıktığını söyleyen DEİK Başkanı Nail Olpak, “Suriye’nin yeniden ayağı kalkması ve bu süreçte ikili ticaretimiz ile ilgili olarak kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecekler gündemimizi oluşturdu. Kısa vadede yapılabilecek önemli konulardan biri Suriye’deki atıl bazı yatırımların yeniden devreye alınması ve veya Türkiye’de atıl olup oraya hızla taşınması mümkün olacak yatırımlara odaklanmak olacak. Orta ve uzun vadede ise alt yapı yatırımları gündemimizde olacak” dedi. Suriye’de günlük ticaretin devam ettiğini söyleyen Olpak, “Suriye’nin günlük ihtiyacının karşılanması için gıda vb. sektörler ön planda. Önemli bir konu da acil enerji ihtiyacının karşılanması. Bu bir süreç ve kademeli olarak ihtiyaca ve yapılabileceklere göre yönetilecek” dedi.

60 CİVARINDA FABRİKA VAR

Türkiye başta inşaat ve enerji olmak üzere birçok konuda Suriye’de aktif rol oynamaya hazırlanıyor. Hemen her sektörde ülkeye yönelik çalışmalar ve temaslar hız kazanmış durumda. Ticari aktivitelerde de ciddi bir tırmanış yaşanıyor. Ülkede yönetim süreçlerinin oturmasıyla birlikte Türkiye’nin ekonomik aktivitelerinin daha da hızlanması bekleniyor. ASKON Başkanı Orhan Arslan, “Ülkede hayata geçirilecek yeni oluşumu bizimle dizayn etmek istiyorlar. Özellikle gümrük vergileri konusunda Türkiye’ye avantaj sağlayacakları taahhüdünde bulundular” dedi.

İlk etapta enerji ve inşaat sektöründe adım atmak gerektiğini söyleyen Arslan, “Halen günde 4 saat elektrik veriliyor. Bu ortamda sanayi tesislerinin verimli çalışması söz konusu olamaz. Enerji konusunda yapılacak yatırımlarda ülkemize çok iş düşüyor” diye konuştu. Devletin sahip olduğu 60 civarındaki fabrikanın Türkiye’nin işletmesini teklif ettiklerini söyleyen Arslan, “Bunların hepsi çok önemli ve zamanla belli olacak konular” ifadelerini kullandı.

KONFEKSİYON VE DERİ

Özellikle hazır giyim, deri, ayakkabı, triko gibi emek yoğun sektörlerde büyük fırsatlar bulunduğunu söyleyen GAİB Başkanı Fikret Kileci ise, “Ziyaretimiz sırasında bize çok ciddi bir teveccüh gösterdiler. Suriye ülkemiz için çok önemli bir ekonomik partner olacak. Bu ülkeden hiçbir şekilde elimizi çekmememiz gerekiyor” şeklinde konuştu. Bankacılık sisteminin oturmasıyla birlikte daha somut adımların görüleceğini dile getiren Kileci, şunları kaydetti: “İlk etapta sanayi sektöründen ziyade emek yoğun işlerle ilgili hızlıca adım atılabilir.”

HER ALANDA İŞBİRLİĞİ BEKLİYORLAR

Suriye ile kapsamlı bir Ekonomik Ortaklık Anlaşması müzakere etmek istediğimizi ifade ettiklerini söyleyen Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Yatırımların Teşviki ve Korunması Anlaşması’nı yeniden müzakere etme konusunda iki taraf arasında görüş birliği vardı. Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi Anlaşması’nı müzakere etme konusunda da hazır olduğumuzu karşılıklı beyan ettik. Hükümet yetkilileri ticaretin artması, ortak yatırımlar, altyapının iyileştirilmesi, enerjiden ulaştırmaya, kara ve deniz yollarından demir yollarına varıncaya kadar her alanda Türkiye ile işbirliği yapmak istediklerini ifade ettiler” dedi.

KAYNAK: SABAH GAZETESİ

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ’19 Nisan’ uyarısı! Seyahat yapacaklar dikkat

İstanbul’da, 19 Nisan günü sabah saatlerinde tesirli olması beklenen sis nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kimi uçuşlarda gecikmeler yaşanabileceği duyuruldu.

Published

on

By

Sabiha Gökçen Havalimanı meydan otoritesi Havaalanı İşletme ve Havacılık Sanayileri A.Ş.(HEAŞ) tarafından, İstanbul’da 19 Nisan sabahı tesirli olması beklenen sis ile ilgili açıklama yapıldı.

“BEKLENEN SİS HADİSESİ NEDENİYLE, UÇUŞLARDA GECİKMELER MEYDANA GELEBİLECEKTİR

Açıklamada, “19.04.2025 tarihinde, İstanbul Sabiha Gökçen Milletlerarası Havalimanı’nda beklenen sis hadisesi nedeniyle, sabah saatlerindeki uçuşlarda gecikmeler meydana gelebilecektir. Tüm yolcuların uçuşları ile ilgili son durumu, ilgili havayolunun internet siteleri ve davet merkezlerinden takip etmesi tavsiye edilmektedir” sözlerine yer verildi. 

 

KAYNAK: DHA

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

Çin’de birinci 3 ayda bütçe gelirleri azaldı, harcamalar arttı

Çin’de merkezi ve lokal idare bütçe gelirleri, bu yılın birinci 3 ayında geçen yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 1,1 azalırken, bütçe harcamaları yüzde 4,2 artış gösterdi.

Published

on

By

Maliye Bakanlığından yapılan açıklamaya nazaran, merkezi ve lokal idarelerin bütçe gelirleri toplamı, Ocak-Mart 2025 periyodunda yıllık bazda yüzde 1,1 azalarak 6,01 trilyon yuan (yaklaşık 820 milyar dolar) oldu.

Bu periyotta bütçe harcamaları ise yüzde 4,2 artışla 7,28 trilyon yuana (yaklaşık 1 trilyon dolar) çıktı. Yılın birinci 3 ayında bütçe açığı 180 milyar dolara yaklaştı. Çin’de merkezi ve mahallî idare bütçe gelirleri 2024’te 21,97 trilyon yuan (yaklaşık 3,05 trilyon dolar), bütçe harcamaları ise 28,46 trilyon yuan (yaklaşık 3,93 trilyon dolar) olmuştu.

Hükümet, bu yıl bütçe açığının Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’ya oranı amacını yüzde 3’ten yüzde 4’e çıkararak büyümeyi teşvik edici siyasetler için bütçe harcamalarını artırma niyetini ortaya koymuştu.

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Trending

jackbom sex hikaye